lauantai 22. lokakuuta 2016

MUJI


Ystäväni olivat Japanissa käymässä ja he päättivät tuoda minulle sieltä tämän ihanan puukulhon! 

Olin jo pidemmän aikaa koittanut etsiä juuri tämän tyylistä kulhoa. Mistään Suomesta en kuitenkaan löytänyt juuri sopivaa. Varmasti jossain olisi ollut, mutta ei vain osunut silmiini. Hauskaa oli, että en ollut puhunut ystävilleni mitään siitä, että olen kuumeisesti yrittänyt etsiä tälläistä kulhoa. He sitten vahingossa osuivat juuri oikeaan ja toivat tämän upeuden minulle- Japanista asti. 

Puukulho on MUJI- nimisestä kaupasta. MUJI on tunnettu brändi, jolle taitavat muotoilijat suunnittelevat tuotteita. MUJIn ideana on se, että ei mainosteta suunnittelijaa. Esimerkiksi, kun ostat tuotteen MUJIsta et voi koskaan tietää kuka kuuluisa tai vähemmän kuuluisa muotoilija on sen suunnitellut. He haluavat pyrkiä tuotteillaan siihen, että tuotteista pidettäisiin sen itsensä takia eikä vain sen takia kuka sen on suunnitellut.

Ympäri maailmaa MUJI tunnetaan kohtuuhintaisista, esteettisesti vähäeleisen kauniista päivittäistavaroista, vaatteista ja kodintarvikkeista, joita yhdistävät käyttäjälähtöisyys, laadukkaat materiaalit ja rationaalinen tuontantoprosessi. Japanissa MUJI on laajentanut valikoimaansa myös talokonsepteihin ja palvelee myymällä Pre-fab koteja ja remontoimalla vanhoja kerrostaloja.

Ensivuoden Habitare- messuilla MUJIn pääjohtaja Masaaki Kanai on Habitaren Kansainvälinen Ystävä. Kansainvälinen Ystävä valitsee Habitaren kiinnostavimmat tuotteet ja ilmiöt sekä pitää keynote- puheenvuoron messuilla. 

 – Olen iloinen saatuani kutsun Habitaren Kansainväliseksi Ystäväksi ja saapua ensi syksynä Suomeen. Odotan näkeväni Habitaressa suomalaisesta luonnosta nousevaa muotoilun estetiikkaa sekä runsaasti tuotteita, jotka yhdistävät perinteistä kulttuuria ja modernia teknologiaa, sanoo Masaaki Kanai.






















 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti