lauantai 8. lokakuuta 2016

Koulufiiliksiä !


Nyt on toisen vuoden opintoja takana 6 viikkoa. Minusta tuntuu, että olen näiden muutamien viikkojen aikana oppinu tuplasti enemmän kuin koko viimevuoden aikana. Tänä vuonna syvennymme ja harjoitelemme kunnolla sisustusarkkitehtuuria. Nyt syksyllä minulla on paljon mielenkiintoisia kursseja, jotka ovat: Ammatillinen kehittyminen, Tutkimus- ja kehittämistyö, Muotoilun englanti, Asuntosuunnittelu, Julkitilasuunnittelu, Ammatti CAD sekä Portfoliokurssi.

Tällä hetkellä keskityn lähinnä asuntosuunnitteluun ja ammatti cadiin, mitkä ovat meillä yhdistettyjä kursseja. Asuntosuunnittelun kurssilla saimme tehtäväksi suunnitella koko asunnon remontin ja sisustuksen vanhaan omakotitaloon. Kävimme katsomassa taloa paikan päältä, otimme valokuvia ja mittailimme. Aluksi aloitimme suunnittelemaan projektia käsin piirtäen. Piirsimme pohjapiirrustuksia ja suunnittelimme muutoksia. Lopullisena ideana oli tehdä koko asuntoprojekti archicadissa.

Archicadia harjoittelemme ammatti cadin tunneilla. Valitettavasti meillä on ollut archicadtunteja vasta neljä kertaa, josta yhden olin sairaana. Olemme oppineet kyseisestä ohjelmasta pienen pintaraapaisun, mutta onneksi saan koko vuoden harjoitella sitä, koska valitsin myös keväälle archicadkurssin. Tällä hetkellä meillä on enää viikko aikaa saada asuntosuunnitteluprojekti valmiiksi, jonka jälkeen esittelemme työmme asiakkaalle. Minulla on pieni jännitys päällä, koska on vielä paljon tekemistä ja opittavaa. Olen kyllä harjoitellut archicadia kotona todella paljon, oikeastaan kaikki illat olen istunut sen parissa, kokeillut ja itse yrittänyt harjoitella.

Minun ehkä suurin ongelma on se, että haluaisin heti olla uusissa asioissa erittäin hyvä. Olen toisinaan hyvin ankara itselleni ja saatan vaatia itseltäni liikoja. Nämä 3D- mallinnusohjelmat ovat sellaisia, että niihin tarvitsee varsinkin aluksi paljon aikaa ja kärsivällisyyttä. Yritän itselleni muistuttaa sitä, että olen käynyt vasta ihan muutamalla tunnilla, joten  ei ole mitenkään mahdollista heti osata kaikkea. Yritän kyllä parhaani ja toivon, että jonain päivänä osaan kunnolla. Olen kuitenkin iloinen siitä, että minulla on hyvä motivaatio ja halua oppia lisää. Archicadin käyttäminen on erittäin mielenkiintoista ja mukavaa. Eikä minua haittaa yhtään, että kulutan sen opetteluun niin paljon aikaa.

Viikon päästä on tosiaan deadline ensimmäisestä sisustusprojektista. Laitan tänne blogin puolelle kuvia valmiista projektistani, sitten kun se on kokonaan valmis.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti