tiistai 30. toukokuuta 2017

Toukokuun kuulumisia


Kesälomaa on vierähtänyt kohta jo kokonainen kuukausi! Tuntuu niin hassulta ajatella, että nyt oon lomalla ja periaatteessa voin tehdä mitä vaan ja ottaa vain rennosti. Kuitenkin tuntuu ettei viimeisen kuukauden aikana olisi tapahtunut mitään erikoista, tai sitten oon tehny niin paljon kaikkea etten vaan muistakkaan :D

Tän kuukauden aikana oon pääsääntöisesti viettänyt kavereiden, perheen ja Timon kanssa aikaa. On kyllä mukavaa, kun vihdoin on oikeasti aikaa nähdä ihmisiä eikä kokoajan ole hirveä kiire ja stressi. 

Kuitenkin kiinnostavin ja mielekkäin asia mitä kuukauden aikana on tapahtunut on ollut työharjoitteluni. Työharjoittelussa käyn kolmisen kertaa viikossa sekä teen kotona hommia tarvittaessa. Näinkin pienessä ajassa oon päässyt oppimaan jo erittäin paljon. Oon oppinut käyttämään paremmin autocadia ja photoshoppia sekä kokonaan uutta Iskun IDA- ohjelmaa. Aluksi  kaikki uudet ohjelmat tuntuu aina hieman hankalalta ja vieraalta, mutta kun on hetken tehnyt alkaa se pikkuhiljaa luistamaan. Oon myös ollut mukana kiinnostavissa projekteissa ja nähnyt asiakkaita. Harjoittelua on vielä jäljellä noin 4kk ja toivon, että tänä aikana tulisin vielä näkemään ja oppimaan mahdollisimman paljon.

Tämä sisustusarkkitehtitoimisto missä työskentelen on juuri kuin minulle tehty. Mukava työympäristö ja ihanat työtoverit. Ilmapiiri on rento ja kaikki auttavat toisiaan. Projektit ovat mielenkiintoisia ja juuri sellaisia mitä tulevaisuudessa haluaisinkin tehdä. Olen kyllä onnellinen, että pääsin juuri tänne harjoitteluun. Siitä huomaa, että on löytänyt oikean paikan, kun töihin menemistä odoittaa eikä sieltä viitsisi lähteä ollenkaan pois. Myös yksi tämän kuukauden mielekäs kohokohta oli se, kun pääsin työtoverini kanssa Espooseen Iskun virkistäytymisiltaan. Ilta oli järjestetty erittäin onnistuneesti. Näimme uusia mallistoja, söimme ja joimme erittäin hyvin! Pääsin myös tutustumaan uusiin kiinnostaviin ihmisiin :) 

Työprojekteistani en viitsi täällä blogin puolella hirveästi kirjoittaa ja kertoa, mutta muutamia omia harjoituksiani voin kyllä näyttää. Tässä alla näkyy ensimmäinen 3D harjoitukseni IDA- ohjelmalla. Tuntuu niin hassulta opetella jokin muu ohjelma, kun tottunut tekemään aina kaiken Archicadilla. Kuitenkin on erittäin tärkeää osata käyttää mahdollisimman monia eri ohjelmia, mikä sitten myöhemmin auttaa erilaisissa projekteissa. IDA-ohjelmassa on ideana siis se, että kaikki huonekalut ovat Iskun omia. IDA käytämme, kun teemme yhteistyötä Iskun kanssa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti